Αρχική » 2022 » Νοέμβριος

Αρχείο μηνός Νοέμβριος 2022

Αίτηση – Δήλωση για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2023

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, οι υποψήφιοι/ες (μαθητές/τριες και απόφοιτοι) που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για εισαγωγή στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση, καλούνται να υποβάλουν σχετική Αίτηση-Δήλωση (Α-Δ). Συγκεκριμένα για τις πανελλαδικές εξετάσεις ΓΕΛ του 2023, η Α-Δ θα υποβληθεί στο διάστημα από Τρίτη 29-11-2022 ως και Δευτέρα 12-12-2022.

Ακολουθούν σχετικα έγγραφα:

  1. Δελτίο Τύπου
  2. ΥΠΟΒΟΛΉ ΑΊΤΉΣΉΣ-ΔΉΛΩΣΉΣ ΓΊΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΣΤΊΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΊΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΊΣ ΓΕΛ
  3. ΥΠΟΒΟΛΉ ΑΊΤΉΣΉΣ-ΔΉΛΩΣΉΣ ΓΊΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΣΤΊΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΊΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΊΣ ΕΠΑΛ

Τροποποίηση απόφασης για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λόγω σοβαρών παθήσεων.


Την τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.151/17897/Β6/ 07-02-2014 κοινής απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας «Καθορισμός οργάνων, τρόπου και διαδικασίας διαπίστωσης σοβαρών παθήσεων υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Ολόκληρη η απόφαση εδώ…

Ημερίδα: «Η Τέχνη και η Επιστήμη στην Εκπαίδευση- η περίπτωση των καλλιτεχνικών σχολείων»

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, σε συνεργασία με το Διιδρυματικό Π.Μ.Σ. «Ρητορική, Επιστήμες του Ανθρώπου και Εκπαίδευση» του Ε.Κ.Π.Α. και του Παν/μίου Δυτ. Μακεδονίας, διοργανώνει Ημερίδα με τίτλο: «Η Τέχνη και η Επιστήμη στην Εκπαίδευση-η περίπτωση των καλλιτεχνικών σχολείων», στo Καλλιτεχνικό Σχολείο Κερατσινίου-Δραπετσώνας (Ελ.
Βενιζέλου 9, Κερατσίνι), στις 19 Δεκεμβρίου 2022.

Περισσότερα Εδώ…

Διαδικτυακή Επιμορφωτική Ημερίδα Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Διοργάνωση Διαδικτυακής Επιμορφωτικής Ημερίδας για την Εφαρμογή του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ), διοργανώνει την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022, από τις 09:00 έως τις 13:45, ημερίδα με θέμα: «Εφαρμογή του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», που θα διεξαχθεί μέσω της πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων Webex και απευθύνεται:

  • στους/στις Υπεύθυνους ΣΕΠ των ΔΔΕ
  • στους/στις Προϊσταμένους/-ες Εκπαιδευτικών Θεμάτων των ΔΔΕ,

Η ημερίδα διαρθρώνεται στις ακόλουθες θεματικές ενότητες:

  • Η παιδαγωγική λειτουργία του Σ.Ε.Π.
  • Ιχνηλάτηση Σχολικών και Εργασιακών διαδρομών μέσω Παρατηρητηρίου Μετάβασης.
  • Η Συμβουλευτική Σταδιοδρομία Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΣυΕΠ) στην υπηρεσία της ευημερίας. Από την αυτογνωσία στην διαφάνεια των προσόντων κάθε μαθητή/-τριας.
  • Ο θεσμός του Σ.Ε.Π.
  • Τα εργαστήρια Δεξιοτήτων στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
  • Ο Σ.Ε.Π. στα εργαστήρια Δεξιοτήτων.

Την παρουσίαση των ανωτέρω θεματικών ενοτήτων θα ακολουθήσουν βιωματικά εργαστήρια για τον σχεδιασμό προγραμμάτων ανάπτυξης δεξιοτήτων Σ.Ε.Π. στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Για τη συμμετοχή τους στην ημερίδα οι Υπεύθυνοι Σ.Ε.Π. και οι Προϊστάμενοι/-ες Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα πρέπει να ακολουθήσουν τον σύνδεσμο Εδώ…

Γαλάζια Οικονομία (Θέσεις Εργασίας, Απασχόληση)

Το γαλάζιο στη «Γαλάζια Οικονομία» αντιπροσωπεύει τις θάλασσες και τους ωκεανούς ως ένα ζωτικό κομμάτι της οικονομίας που συμβάλλει στη γενική ευημερία της Ευρώπης φέρνοντας επενδύσεις, θέσεις εργασίας και οικονομική ανάπτυξη. Η Γαλάζια Οικονομία περιλαμβάνει οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες:

  • Βασίζονται άμεσα στη θάλασσα, όπως οι ιχθυοκαλλιέργειες και οι υδατοκαλλιέργειες, το υπεράκτιο πετρέλαιο και φυσικό αέριο, η υπεράκτια αιολική ενέργεια, η ωκεάνια ενέργεια, η αφαλάτωση, οι θαλάσσιες μεταφορές και ο παράκτιος τουρισμός.
  • Σχετίζονται με τη θάλασσα, όπως η επεξεργασία θαλασσινών, η θαλάσσια βιοτεχνολογία, η ναυπηγική και οι επισκευές πλοίων, οι δραστηριότητες των λιμανιών, οι επικοινωνίες, ο εξοπλισμός, η θαλάσσια ασφάλεια και η παρακολούθηση της θάλασσας.
  • Συμπεριλαμβάνονται σε ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων του δημόσιου τομέα της οικονομίας και του κρατικού μηχανισμού, όπως η εθνική άμυνα, η ακτοφυλακή, η προστασία του περιβάλλοντος, καθώς και η εκπαίδευση και η έρευνα.

Περισσότερα Εδώ …

 

Προκήρυξη Κατάταξης Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής/ Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής προκηρύσσει διαγωνισμό για την απευθείας κατάταξη στο Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή δέκα (10) Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (ανδρών – γυναικών) ειδικότητας Τεχνικού.

Η Προκήρυξη έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 74/16-11-2022, Τεύχος Α.Σ.Ε.Π.) και αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. (www.hcg.gr), καθώς και στην ιστοσελίδα του προγράμματος «Δι@ύγεια» (http://diavgeia.gov.gr) (ΑΔΑ: 67ΚΚ4653ΠΩ-Ε39), από όπου μπορούν να ενημερώνονται οι ενδιαφερόμενοι/ες.

Στην προκήρυξη αναφέρονται, μεταξύ άλλων, τα απαιτούμενα προσόντα των υποψηφίων, τα δικαιολογητικά, οι διαδικασίες του διαγωνισμού, καθώς και κάθε άλλη απαραίτητη πληροφορία.

Όσοι/ ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στον εν λόγω διαγωνισμό υποβάλουν Αίτηση μαζί με πλήρη δικαιολογητικά, ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ με συστημένη αλληλογραφία, τις ημερομηνίες από 28/11/2022, ημέρα Δευτέρα, έως και 19/12/2022, ημέρα Δευτέρα, στην ακόλουθη διεύθυνση:

Πρόσκληση -Νέες Προοπτικές και Σύγχρονες Προκλήσεις στα Επαγγέλματα του Αθλητισμού

Σας προσκαλούμε να συμμετάσχετε στο Επιστημονικό Συνέδριο που θα οργανώσει το Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με τίτλο:

«Νέες Προοπτικές και Σύγχρονες Προκλήσεις στα Επαγγέλματα του Αθλητισμού».

Το Συνέδριο θα διεξαχθεί δια ζώσης από τις 31 Μαρτίου 2023 έως τις 2 Απριλίου 2023, στη Σπάρτη και απευθύνεται στην Παγκόσμια Ακαδημαϊκή Κοινότητα, σε φορείς του αθλητισμού και της αναψυχής, σε επαγγελματίες στον χώρο του αθλητισμού, σε εκπαιδευτικούς, καθώς και σε υποψήφιους διδάκτορες, μεταπτυχιακούς και προπτυχιακούς φοιτητές.

Η συμμετοχή στο Συνέδριο είναι δωρεάν.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το Συνέδριο, τις θεματικές ενότητες και τις οδηγίες για την υποβολή εργασιών μπορείτε να επισκεφτείτε το σύνδεσμο του Συνεδρίου, https://contoda.uop.gr/

Σημαντική ημερομηνία:

– Η προθεσμία υποβολής περιλήψεων (abstracts) είναι έως 31 η Ιανουαρίου 2023.

Ο Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής

Κυπραίος Γεώργιος

Καθηγητής

Περισσότερα στο συνδεσμω Εδώ…

Πρόσκληση “Η Κοινωνιολογία ως Επάγγελμα”-Παρασκευή 25 Νοεμβρίου

Πρόσκληση

Ο Σύλλογος Ελλήνων Κοινωνιολόγων, το Παράρτημα Θεσσαλονίκης του Συλλόγου Ελλήνων Κοινωνιολόγων και το Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου,
συνδιοργανώνουν το σεμινάριο «Η Κοινωνιολογία ως Επάγγελμα» και σε καλούν να μάθεις περισσότερα σχετικά με:

  • Τη σύνδεση του πτυχίου Κοινωνιολογίας με μια θέση εργασίας
  • Τις εξειδικεύσεις όπου εργάζονται οι κοινωνιολόγοι
  • Τις γνώσεις, δεξιότητες, επιμορφώσεις που χρειάζονται για να γίνει η Κοινωνιολογία επάγγελμα
  • Τις προοπτικές στους χώρους που εργάζονται οι κοινωνιολόγοι
  • Την σύνδεση της πρακτικής με την εύρεση εργασίας

Το σεμινάριο περιλαμβάνει:

  • Παρουσιάσεις επαγγελματιών, αποφοίτων τμημάτων Κοινωνιολογίας
  • Γνωριμία με τους χώρους απασχόλησης τους
  • Διασύνδεση των πανεπιστημιακών γνώσεων, της πρακτικής και του πτυχίου με πιθανές επαγγελματικές διεξόδους

Αν σ’ ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα, έλα την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, στις 5 μ.μ. χώρο του ΙΝΕ ΓΣΕΕ Θεσσαλονίκης, Αισώπου 24, 5ος όροφος ή παρακολούθησε το σεμινάριο διαδικτυακά.

Αν θέλεις να συμμετέχεις, συμπλήρωσε τη φόρμα συμμετοχής έως τις 24 Νοεμβρίου 2022.

«Καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των ΕΠΑΛ

Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.153.1/148498/Α5/19-11-2021 (Β′ 5400) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός των συντελεστών βαρύτητας των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων των Επαγγελματικών Λυκείων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το ακαδημαϊκό έτος
2022-2023 και εφεξής», για το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 και εφεξής…..

Εδω ολη η απόφαση

 

Ξεκινούν οι αιτήσεις για Κατατακτήριες από ΙΕΚ σε τμήματα Πανεπιστημίων

Συμφωνα με την υπουργική απόφαση 46935/Ζ1 ορίζεται η διαδικασία κατάταξης αποφοίτων των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας σε Τμήματα Α.Ε.Ι.
Ειδικότερα, η απόφαση ορίζει τα εξής:

Άρθρο 1
Κατηγορίες και ποσοστά κατατασσομένων

1. Οι απόφοιτοι των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), καθώς και του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας, που ύστερα από επιτυχή εξέταση πιστοποίησης αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης κατέ- χουν Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ή ισότιμο τίτλο, δύνανται να κατατάσσονται σε Τμήματα/Μονοτμηματικές Σχολές Α.Ε.Ι. συναφούς ειδικότητας με αυτήν του ανωτέρω διπλώματος.

2. Οι ως άνω κάτοχοι Διπλώματος Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, προ της εγγραφής τους στο Ι.Ε.Κ. πρέπει απαραιτήτως να είναι και κάτοχοι Απολυτηρίου Λυκείου.

3. Με απόφαση της Συγκλήτου του Α.Ε.Ι., η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση της Συνέλευσης του Τμήματος/Μονοτμηματικής Σχολής, καθορίζονται:

α) Τα Διπλώματα Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, τα οποία θεωρούνται συναφή με αυτά του προγράμματος σπουδών α’ κύκλου του Τμήματος/Μονοτμηματικής Σχολής υποδοχής του Α.Ε.Ι. για την κατάταξη των αποφοίτων Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 43 του ν. 4763/2020 (Α ́ 254),

β) ο ανώτατος αριθμός αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας, που μπορούν να καταταχθούν ανά πρόγραμμα σπουδών α’ κύκλου των Τμημάτων/Μονοτμηματικών Σχολών υποδοχής των Α.Ε.Ι., ορίζεται σε ποσοστό επί του ετήσιου αριθμού των εισακτέων κάθε ακαδημαϊκού έτους σε κάθε Τμήμα Α.Ε.Ι., και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 5%.

Αν ο αριθμός που προκύπτει, έχει δεκαδικά ψηφία, στρογγυλοποιείται προς τα πάνω ή προς τα κάτω προς την αμέσως πλησιέστερη ακέραιη μονάδα. Αν τα δεκαδικά ψηφία είναι ακριβώς το μισό της μονάδας, η στρογγυλοποίηση γίνεται προς τα πάνω προς την αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα.

4. Επιμερισμός του παραπάνω ποσοστού ανάλογα με την προέλευση των υποψηφίων για κατάταξη ή ανακτανομή τυχόν εναπομένοντος ποσοστού σε άλλη κατηγορία κατατάξεων δεν επιτρέπεται.

5. Υπέρβαση του ποσοστού των κατατάξεων δεν επιτρέπεται.

Άρθρο 2
Γενικά θέματα κατατάξεων

1. Η επιλογή των υποψήφιων για κατάταξη αποφοίτων Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας γίνεται αποκλειστικά με κατατακτήριες εξετάσεις, που διενεργούνται με την επιμέλεια του Α.Ε.Ι. κατά τον ίδιο χρόνο και τόπο με τις κατατακτήριες εξετάσεις του άρθρου 15 του ν. 3404/2005 (Α’ 260) «Ρύθμιση θεμάτων του Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», όπως ισχύει, και αφορούν εξέταση με θέματα ανάπτυξης σε τρία (3) μαθήματα του προγράμματος σπουδών του Τμήματος/ Μονοτμηματικής Σχολής υποδοχής.

Στην επιλογή των υποψηφίων με εξετάσεις πρέπει να διασφαλίζονται η διαφάνεια και το αδιάβλητο της διαδικασίας.

2. Τα εξεταζόμενα μαθήματα και η ύλη τους ορίζονται με απόφαση της Συνέλευσης Τμήματος/Μονοτμηματικής Σχολής υποδοχής του Α.Ε.Ι. το αργότερο μέχρι 30 Απριλίου του προηγούμενου ακαδημαϊκού έτους και αναρτώνται στην επίσημη ιστοσελίδα του Τμήματος.

Ειδικά για τις κατατακτήριες εξετάσεις, που θα διεξαχθούν κατά το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, ως προθεσμία για την έκδοση της απόφασης της παρούσας ορίζεται η 31η Μαΐου 2022.

3. Απαλλαγή από μαθήματα.

Με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος/Μονοτμηματικής Σχολής υποδοχής, οι κατατασσόμενοι, ύστερα από αίτησή τους, μπορούν να απαλλαγούν της υποχρέωσης παρακολούθησης της διδασκαλίας των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών του Τμήματος υποδοχής, υποχρεωτικών και υποχρεωτικής ή ελεύθερης επιλογής, το περιεχόμενο των οποίων είχαν διδαχθεί πλήρως ή επαρκώς στην ειδικότητα του Ι.Ε.Κ. ή του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας προέλευσης, αλλά δεν επιτρέπεται να απαλλαγούν από την υποχρέωση εξέτασης σε αυτά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος υποδοχής. Προς το σκοπό αυτό, μετά την έκδοση της απόφασης περί απαλλαγής του α ́ εδαφίου προβαίνουν σε δήλωση των μαθημάτων μόνο για το σκοπό της εξέταση σε αυτά. Από την υποχρέωση εξέτασης εξαιρούνται τα μαθήματα στα οποία εξετάσθηκαν για την κατάταξή τους.

4. Επιτροπή Κατατάξεων.

Η κατάταξη πραγματοποιείται από την Επιτροπή Κατατάξεων η οποία είναι επταμελής, συγκροτείται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι., και δύναται να είναι όμοια με την Επιτροπή του άρθρου 2 της υπό στοιχεία Φ1/192329/Β3/13-12-2013 υπουργικής απόφασης «Διαδικασία κατάταξης πτυχιούχων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» (Β ́3185). Η Επιτροπή αποτελείται από τον Πρόεδρο του Τμήματος του Α.Ε.Ι. και από έξι (6) καθηγητές, ως μέλη. Τα μέλη της Επιτροπής πρέπει να είναι του ιδίου Τμήματος και ανά δύο να διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο κάθε εξεταζόμενου μαθήματος ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο.

Σε περίπτωση έλλειψης μέλους ή μελών, είναι δυνα- τός ο ορισμός μέλους ή μελών της Επιτροπής από άλλο Τμήμα του ιδίου Α.Ε.Ι. που διδάσκουν το ίδιο ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο ή σε περίπτωση που δεν επαρκούν, άλλου Ιδρύματος.

Η Επιτροπή Κατατάξεων οφείλει να διασφαλίζει τη διαφάνεια και το αδιάβλητο της διαδικασίας.

5. Διαδικασία επιλογής εξεταστέων θεμάτων.

Τα μέλη της Επιτροπής Κατατάξεων προσέρχονται δύο (2) ώρες πριν την έναρξη της εξέτασης κάθε εξεταζόμενου μαθήματος στο χώρο διενέργειας της εξέτασης. Τα δύο μέλη της Επιτροπής που διδάσκουν το γνωστικό αντικείμενο ή συγγενές γνωστικό αντικείμενο που εξετάζεται κάθε φορά προτείνουν από κοινού τουλάχιστον έξι (6) θέματα και η Επιτροπή επιλέγει τρία (3) από αυτά. Στη συνέχεια ακολουθεί κλήρωση για την επιλογή ενός

(1) θέματος για κάθε εξεταζόμενο μάθημα. Το θέμα που κληρώνεται καταγράφεται σε ηλεκτρονική μορφή, αναπαράγεται και διανέμεται στους εξεταζόμενους.

6. Τρόπος διεξαγωγής εξετάσεων.

α) Στις αίθουσες όπου θα διενεργηθούν οι κατατακτήριες εξετάσεις λαμβάνονται όλα τα κατάλληλα μέτρα για την αδιάβλητη διεξαγωγή τους. Στην είσοδο κάθε αίθουσας εξετάσεων αναρτάται ονομαστικός κατάλογος των υποψηφίων.

β) Για την εξακρίβωση της ταυτότητας κάθε υποψηφίου προσκομίζεται από αυτόν δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή άλλο επίσημο δημόσιο έγγραφο πιστοποίησης της ταυτότητάς του.

γ) Κατά την πρώτη ημέρα των εξετάσεων οι υποψήφιοι υποχρεούνται να βρίσκονται στο χώρο των εξετάσεων μία (1) ώρα νωρίτερα. Τις υπόλοιπες ημέρες, υποχρεούνται να προσέρχονται μισή ώρα (30 λεπτά) νωρίτερα.

δ) Χρωματιστά μελάνια, εκτός του μπλε και του μαύρου, και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο αναγνώρισης στο γραπτό δοκίμιο αποκλείουν το γραπτό από τη βαθμολόγηση.

 

ε) Κάθε υποψήφιος που εγκαταλείπει την αίθουσα παραδίδει το γραπτό του και δεν έχει δικαίωμα να επανέλθει για τη συνέχιση της εξέτασης. Κατ’ εξαίρεση, μόνο για λόγους υγείας επιτρέπεται ολιγόλεπτη εγκατάλειψη της αίθουσας και μόνο με τη συνοδεία επιτηρητή.

στ) Δεν επιτρέπεται να εισέλθει ο υποψήφιος στην αίθουσα των εξετάσεων έχοντας μαζί του βιβλία, τετράδια, σημειώματα ή άλλα αντικείμενα εκτός από αυτά που επιτρέπονται σύμφωνα με τις οδηγίες της Επιτροπής Κατατάξεων. Σε αυτόν που αρνείται να παραδώσει τα απαγορευμένα αντικείμενα, ο επιτηρητής που ελέγχει την προσέλευση των υποψηφίων απαγορεύει την είσοδο. Ο εξεταζόμενος που έχει μαζί του σημειώσεις σχετικές με το εξεταζόμενο μάθημα ή αντικείμενο άλλο από αυτά που επιτρέπονται ή αντιγράφει ή αποπειράται να αντιγράψει ή χρησιμοποιεί κάθε είδους μέσο υποκλοπής ή συνεργεί στην τέλεση τέτοιων πράξεων αποκλείεται εντελώς από τις εξετάσεις του συγκεκριμένου μαθήματος. Σε περίπτωση που ο υποψήφιος αναγράφει στο δοκίμιο απρεπείς εκφράσεις, το δοκίμιό του αποκλείεται από τη διαδικασία βαθμολόγησης. Σε κάθε περίπτωση δεν επιτρέπεται οι υποψήφιοι να φέρουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα ή ηλεκτρονικές συσκευές οποιασδήποτε μορφής. Ο υποψήφιος που δολιεύει με οποιοδήποτε τρόπο ή εμποδίζει με ανυπακοή ή αταξία την ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων αποκλείεται από την περαιτέρω εξέταση στο συγκεκριμένο μάθημα.

ζ) Στο γραπτό δοκίμιο, οι ενδείξεις με τα ατομικά στοιχεία του υποψηφίου ελέγχονται από τους επιτηρητές και καλύπτονται από τον ίδιο τον υποψήφιο με την ευθύνη των επιτηρητών κατά τρόπο απόλυτο και αδιαφανή, την ώρα που παραδίδεται κάθε γραπτό δοκίμιο.

η) Οι επιτηρητές μεταφέρουν τα γραπτά δοκίμια των υποψηφίων και τα παραδίδουν στην Επιτροπή Κατατάξεων που είναι υπεύθυνη για την ασφάλειά τους. Δεν επιτρέπεται να παραδοθούν τα δοκίμια στους δύο βαθμολογητές ταυτόχρονα ή στο δεύτερο βαθμολογητή πριν να έχει καλυφθεί ο βαθμός του πρώτου βαθμολογητή. Η κάλυψη του βαθμού γίνεται από υπάλληλο που θα οριστεί από την Επιτροπή Κατατάξεων.

θ) Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος, καθώς και τυχόν υλικό που πρέπει να έχει ο υποψήφιος για την εξέταση, καθορίζονται με απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος του Α.Ε.Ι. για το οποίο διεξάγονται οι κατατακτήριες εξετάσεις και ανακοινώνονται τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν τη διεξαγωγή της εξέτασης.

ι) Επανεξέταση ή αναθεώρηση των γραπτών δοκιμίων των υποψηφίων δεν επιτρέπεται.

Οι υποψήφιοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στα γραπτά δοκίμιά τους το οποίο περιλαμβάνει και τη χορήγηση σε αυτούς των αιτηθέντων αντιγράφων τους.

Τα γραπτά δοκίμια των υποψηφίων φυλάσσονται στο αρχείο του Τμήματος για το οποίο διεξάγονται οι κατατακτήριες εξετάσεις για τουλάχιστον ένα (1) έτος μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και κατόπιν με ευθύνη της Επιτροπής Κατατάξεων συντάσσεται σχετικό πρακτικό και καταστρέφονται.

ια) Η Επιτροπή Κατατάξεων του κάθε Α.Ε.Ι. ανακοινώνει τα αποτελέσματα των εξετάσεων και τα αναρτά στην επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος.

ιβ) Η Γραμματεία Τμήματος του κάθε Α.Ε.Ι., ανακοινώνει τις ημερομηνίες εγγραφής των κατατασσόμενων.

ιγ) Συνοπτική παρατήρηση για τον αποκλεισμό και η ένδειξη μηδέν (0) αντί βαθμού, αναγράφεται στα γραπτά δοκίμια όσων αποκλείστηκαν σε ένα ή περισσότερα μαθήματα.

7. Βαθμολογία – Σειρά επιτυχίας.

Η Συνέλευση του Τμήματος του Α.Ε.Ι. ορίζει δύο (2) βαθμολογητές και έναν (1) αναβαθμολογητή για κάθε εξεταζόμενο μάθημα, οι οποίοι είναι καθηγητές του ιδίου Τμήματος. Από τους δύο βαθμολογητές θα πρέπει είτε και οι δύο να διδάσκουν το εξεταζόμενο μάθημα, είτε να το διδάσκει ο ένας εκ των δύο και ο άλλος να διδάσκει συγγενές μάθημα. Ο αναβαθμολογητής πρέπει να διδάσκει το εξεταζόμενο μάθημα. Η κλίμακα βαθμολογίας ορίζεται από το μηδέν (0) μέχρι και το είκοσι (20) για κάθε βαθμολογητή. Βαθμός του κάθε μαθήματος είναι ο μέσος όρος του αθροίσματος της βαθμολογίας των δύο βαθμολογητών. Γραπτό δοκίμιο στο οποίο σημειώνεται διαφορά μεταξύ των βαθμών των δύο βαθμολογητών ίση ή μεγαλύτερη από έξι (6) μονάδες, αξιολογείται από τον αναβαθμολογητή. Ως βαθμός του μαθήματος που αναβαθμολογείται ορίζεται ο μέσος όρος του αθροίσματος που προκύπτει από τη βαθμολογία του αναβαθμολογητή και του πλησιέστερου προς τη βαθμολογία αυτή βαθμού του πρώτου ή του δεύτερου βαθμολογητή.

Η σειρά επιτυχίας των υποψηφίων καθορίζεται από το άθροισμα της βαθμολογίας όλων των μαθημάτων που εξετάζονται. Στη σειρά αυτήν περιλαμβάνονται όσοι έχουν συγκεντρώσει συνολική βαθμολογία τουλάχιστον τριάντα (30) μονάδες και με την προϋπόθεση ότι έχουν συγκεντρώσει δέκα (10) μονάδες τουλάχιστον σε καθένα από τα τρία (3) μαθήματα. Η κατάταξη γίνεται κατά φθίνουσα σειρά βαθμολογίας μέχρι να καλυφθεί το προβλεπόμενο ποσοστό.

8. Οι κατατακτήριες εξετάσεις για τους αποφοίτους Ι.Ε.Κ. και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας διέπονται αποκλειστικά από τις διατάξεις του παρόντος.

Άρθρο 3
Διαδικασία εξέτασης υποψηφίων
 με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες

Οι υποψήφιοι προς κατάταξη απόφοιτοι των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας, με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες εξετάζονται προφορικά ή γραπτά ανάλογα με τις δυνατότητές τους και συγκεκριμένα:

Εξετάζονται προφορικά κατόπιν αιτήσεώς τους οι υποψήφιοι προς κατάταξη, οι οποίοι αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση επειδή:

α) Είναι τυφλοί, σύμφωνα με τον ν. 958/1979 (Α ́ 191), όπως εκάστοτε ισχύει, ή έχουν ποσοστό αναπηρίας στην όρασή τους τουλάχιστον 67% ή είναι αμβλύωπες με ποσοστό αναπηρίας στην όραση τους τουλάχιστον 67%,

β) έχουν κινητική αναπηρία τουλάχιστον 67% μόνιμη ή προσωρινή, που συνδέεται με τα άνω άκρα,

γ) πάσχουν από σπαστικότητα των άνω άκρων,

δ) πάσχουν από κάταγμα ή άλλη προσωρινή βλάβη των άνω άκρων, που καθιστά αδύνατη τη χρήση τους για γραφή,

ε) παρουσιάζουν ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία.

Η σχετική αίτηση υποβάλλεται στο Τμήμα υποδοχής, στο οποία επιθυμούν να καταταχθούν, συνοδευόμενη από σχετική γνωμάτευση σύμφωνα με το ισχύον κάθε φορά σύστημα πιστοποίησης αναπηρίας της οικείας υγειονομικής επιτροπής, από την οποία να προκύπτει ότι δεν είναι δυνατόν να εξεταστούν γραπτώς.

Άρθρο 4
Δικαιολογητικά – Χρόνος διενέργειας εξετάσεων

1. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά των αποφοίτων των Ι.Ε.Κ., καθώς και του Μεταλυκειακού έτους Τάξης Μαθητείας, που επιθυμούν να καταταγούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα υποβάλλονται στο Τμήμα υποδοχής από 1 έως 15 Νοεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους.

2. Τα δικαιολογητικά αυτά είναι τα εξής: α) Αίτηση του ενδιαφερομένου. β) Αντίγραφο Διπλώματος Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων ή ισότιμου τίτλου.

3. Οι κατατακτήριες εξετάσεις διενεργούνται κατά το διάστημα από 1 έως 20 Δεκεμβρίου κάθε ακαδημαϊκού έτους. Το πρόγραμμα εξετάσεων ανακοινώνεται από τη Γραμματεία του Τμήματος υποδοχής του Α.Ε.Ι. τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν την έναρξη εξέτασης του πρώτου μαθήματος.

Σε περίπτωση που για λόγους ανωτέρας βίας δεν είναι δυνατή η διενέργεια των εξετάσεων κατά την ως άνω προθεσμία, αυτές διενεργούνται σε χρόνο που θα ορισθεί από τα αρμόδια όργανα των Α.Ε.Ι.

4. Κατ’ έτος η Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης & Νεολαίας αποστέλλει στα Α.Ε.Ι. ενημερωμένο κατάλογο των Ι.Ε.Κ. και των ειδικοτήτων που λειτουργούν σε αυτά, καθώς και των Ειδικοτήτων του Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας.

Εδώ όλόκληρη η απόφαση